תוכנית לאחר הלימודים שלנו מיועדת לתלמידים שלנו ששני ההורים שלהם עובדים מלא זמן, לתלמידים מבתים שבורים או פונקציונליים. ללא תוכנית זו, ילדים אלה היו ילדי מפתח; בבית לבד או משגיחים על האחים הקטנים יותר; מבלים את הצהריים בסביבה משפחתית מלחיצה.
התוכנית מתקיימת בבית הספר שלנו מ-1:30 בצהריים עד 4 בצהריים ומתחילה עם ארוחת צהריים חמה ותזונתית.
התוכנית מציעה מגוון של פעילויות מיוחדות: אמנות, סריגה ורקמה. חברי הצוות עוזרים עם שיעורי הבית ונותנים סדנאות לשיפור מיומנויות חיים בסיסיות כולל תקשורת וחברתיות.
מטרתנו היא לספק פעילויות חברתיות רלוונטיות שמשלבות העשרה, יצירתיות, פיתוח מיומנויות חברתיות והטמעת הרגלים טובים; הכל באווירה רגועה תוך שהם מספקים הבטחה ועידוד.
סיפורה של אורית
אורית בת 5. אמא שלה מאוד מדוכאת – למדרגה שבה היא לא מסוגלת לעזוב את מיטתה ולטפל בביתה ובילדיה. אביו של אורית עובד שעות ארוכות כאיש תחזוקה כדי לקשר את שני הקצוות. אם אורית היתה חוזרת הביתה לאחר הבית-ספר, לא היה מחכה לה ארוחת צהריים ואף אחד לא היה זמין לטפל בה עד הערב כאשר אביה המנותק חוזר הביתה מהעבודה.
אורית נשארת בתוכנית לאחר הלימודים של צדקה וחסד. היא מקבלת ארוחת צהריים חמה ותזונתית, עזרה עם שיעורי הבית שלה, ופעילויות חוץ-לימודים מהנות. אורית גם משתתפת בסדנאות המיוחדות לאחר הלימודים של מיומנויות חיים, שמסייעות לה לרכוש את המיומנויות החברתיות, התקשורתיות והטיפוח העצמי הבסיסיות שהיא צריכה כדי להצליח בחיים.